Blogger Backgrounds

Followers

Saturday, May 28, 2011

"maksiat yg menimbulkan rasa hina dan mengharapkan rahmat Allah lebih baik daripada ketaatan yg membangkitkan rasa besar diri dan sombong takbur" ~ Ibnu 'Athaillah al-askandari


aku pnjam kata2 ni dr sorg junior aku.mungkin timbul persoalan,"sape ibnu athaillah ni".  bkn itu yg ingin aku tekankan. dihati tertarik dgn kata2 keramat beliau. 


bkn niat mengagung2kn si pelaku maksiat,
bkn niat mrendah2kn si pemilik ketaatan.

biar diri rase hina di sisi Tuhan
spy sntsa merintih mghrp keredaan.

jgn smpai diri b0ngkak dgn amalan
sdgkn blum tahu d mana diri akn dcmpakkn.


si pelaku maksiat,
(ya. aku seru,aku jawap.sbb itu aku)

 ingat,
hidayah Allah utk mreka y trpilih shj
bila tersasar,jgn kau tangguh,simpan,kumpul d0sa
ya Allah...
aku lalai,aku alfa, aku hina ya Allah.
kembalikan aku ke jalan kebenaran.
ya Allah.
kesialapanku jgn kau biarkn berulang lagi.
pinta ini penuh hrpn wahai Tuhan.
aku rayu.
aku mngharap.
bersihkanlah.
sucikanlah.
jiwa ini dgn Nur dan Hidayah Mu.

si pemilik ketaatan,
(kau,kalian... mereka)

aku tahu,
spatutnya aku begitu.
tapi terkdang aku begini.
aku akui,
aku xsekuat kamu.
masih perlu dibentuk
masih mencari2
masih memerlukan
justeru...
bimbing aku dgn keikhlasanmu
tgur kesilapnku dgn kekuatanmu

aku insan hina,aku insan lemah
bantu aku spy kuat spertimu. 

ya Allah....:(


No comments:

Post a Comment

 
Trail Of Waving Hearts