Blogger Backgrounds

Followers

Friday, February 11, 2011

Gara-gara KEDAI NABIL ~


Hai kengkawan... :)
Selalu kita dengar di corong2 radio buruk kat rumah kita...
BERHATI-HATI di jalan raya,
Ingatlah ORG YG TERSAYANG...

Selama ni
Saya tak pernah amik kesah pun pesanan tu
Walaupun pernah xcident langgar pokok bunga kat depan rumah
*masa tu bajet laman rumah tu litar sepang la kan..haha

Jadi, hari ini baru saya sedar
Kerajaan menghabiskan berjuta-juta ringgit untuk buat kempen hati-hati kat jalan raya tuu ada motifnya...~ngeh !

Di waktu pagi yang da nak masuk tengah hari...

Tetibe rasa macam nak buang duit je kat kedai NABIL *sesape budak maktab xkenal kedai ni mmg bukan maktabian tulen* :)
Muna Wahida pula rasa rindu yang semacam dengan 'abang' uwek! Nabil tu..

Kami pun berbasikal lah ke sana
Konon-konon nak buang babat yang da mampat kat dalam badan
hehe

Sambil berfikir....


Untuk ke kedai Nabil
Kami terpaksa mengharungi satu lintasan maut * selalu mat rempit buat up skill mereka kat sini *


" Muna !! hijau weh !! hijau !! pecot 150 kayuh/saat!!
Hungga!! Hungga !! " 
hakhakhak
( sambil berdekah-dekah melintasi trafic light)



Selepas selamat ke seberang jalan...
Kami berada di tengah-tengah jalanraya.
( sebelah divider yang kat tengah jalan tu)
Kami tak boleh lintas ke sisi jalan sebab ada kereta nak potong kami dari belakang.

Bila kereta tu da lepas ke depan
Muna pun wat skill kayuh macam pelumba basikal no1 dunia untuk ke sisi jalan.
*Saya gelak maut kat belakang tengok gaya dia macam orang terencat belajar naik basikal tak abis*hehe...

 MAKA Tinggal lah saya seorang di tengah2 jalan



Saya usya2 kat belakang
Takut2 ada kereta datang dari arah belakang

OK! Compirm xde...
lalu saya pun meniru gaya 'terencat' Muna untuk melintas ke sisi jalan
Cuma speed saya tak boleh menandingi Muna aje.

TIBA-TIBA


Datang kereta dari arah belakang dengan kelajuan drift kona lipat 300km/saat (main belasah je meter ni)
tp memang laju tahap dewa...( myb dia kejar trafic light)
macam pelesit !
Kereta tu betul2 nak menghentam basikal yang saya tunggang...
Saya pun...
ARGGGHHHHHH!!!!!
bunyi macam orang da tak de arah.

Kereta tu pun break emergency sampai berbunyi kuat

Tak cukup jerit saya n bunyi tayar kereta,
Pak cik kedai makan kat tepi tu pun terut memekik...
"Woiiiii......!!! Bahaya....!!!"

Huh
Nasib menyebelahi saya
Kalau tak,
tak tahula ape jadi...
sipi2 je lagi nak landing bawah keta tu.

Hadoi yaiiiii......

Kesimpulannya,

Bukan setakat kenderaan berenjin yang kat atas jalan raya je yang perlu barhati-hati,

Malah
pemandu basikal pun dalam keadaan bahaya !!!

ALHAMDULILLAH...
Tuhan masih memberi peluang untuk hidup...
SYUKUR 21 ~

p/s : berhati2..berjantung2..dan berlimpa2 lah di jalanraya!! 
pesanan khidmat masyarakat ini di bawakan khas oleh pesona production...:)




No comments:

Post a Comment

 
Trail Of Waving Hearts