Blogger Backgrounds

Followers

Tuesday, February 22, 2011

A.B.A.H


Sayup2 angin malam, sambil berjalan menuju ke bilik…Saat bulan tersenyum memancarkan sinarnya, aku dapat satu panggilan yang tertera nama “Abi”. ABAH…

Abah     : Assalamualaikum
Aku       : Walaikumsalam,abah…( hehe ) ~ ketawe riang. Hai Abah !!
Abah     : haaa….tgh buat apa tu long?
Aku       : Tengah berjalan bah…
Abah     : Pegi mana pulak malam2 ni longggg?
Aku        : Baru balik makan bah. Kuar ngan muna tadi. Pegi bank sekali. Tu yang lambat sikit      balik.
Abah      : Oh…ingatkan pegi mana la malam2 ni. Along makan apa tadi?
Aku        : Makan nasi lemak kawan jual. Muna nak kuar makan. Sebelum pegi tadi, ada kawan jual,
               Kite belilah. Hehe…Makan kat kedai makan tu.
Abah     : Makan nasi lemak malam2…( sambil ketawa). Long, laptop abah ni tak boleh connect internet laa
               .kenapa erk?
Aku        : Laa…kenapa pulak? Abah da bayar broadband x? hehehehe….(ketawe lagi)
Abah     : Sudahla…tapi tak boleh jugak.
Aku        : Cuba abah try disconnect,lepas tu abah try connect semula.
Abah     : OK. Abah cubalah. Tak tahu kenapa dari tadi abah cube x bole2…
Aku        : Adela tu mende yang x kena.
Abah      : Ok2. Duit cukup long?
Aku        : Cukup bah…banyak lagi berjuta2…hehehe…abah janganla risau ea.Tak bersentuh langsung.
Abah      : Simpan2 sikit duit tu long…jangan boros sangat.jangan beli mende2 yang xpatut.Pandai2 lah
                uruskan duit ko yang berjuta2 tu. Kalau xde duit bagi tahu lah.
Aku        : Ade bah…buat kawin pun lepas duit tu…hehehehe
Abah      : ( ketawe ) ok2, abah nak Tanya tu je…ok la ea..mak kirim salam ni.
Aku        : Mak buat apa?
Abah      : Mak tengah siang ikan kat dapur.
Aku        : owh…hehe…suruh mak pos kt sini sikit lauk tu.
Abah      : ( abah ketawe lagi )hehe…k la ea..nanti abah tefon lagi.
AKU       : OK2….bubye bahhh….Assalamualaikum
Abah        : Walaikumsalam


Diz is My Luvly Dad :)
Abah...
Tu la abah...
Dan itulah abah...
Abah adalah seorang yang sangat concern terhadap anak2nya.
Abah adalah seorang yang sentiasa mengingatkan anak2nya.

Abah adalah seorang yang :

~ penyabar
~ cool n steady
~ sentiasa mendengar masalah anak2nya
~ bukan hnya mndengar, xlupe utk beri nsihat utk setle ssuatu masalah walaupun masalah
tu berpunca dariku n mnguji kesabarannya
~ sentiasa tanya " long,duit cukup long?'' 
walupun baru lepas bagi duit mnggu lepas.
~ motivater terbaik
~ penyayang
~ tak pernah meninggikan suara
~ sentiasa memahami keperluan anak2nya
cakap je nak ape, abah trus cube dapatkan utk anak2nya.


----->
sampai mati pun xkan abis jasa abah kalau nak list,
abah memang lelaki terbaik yang pernah saya jumpa,
TERIMA KASIH abah! Terima kasih untuk segala2nya !



No comments:

Post a Comment

 
Trail Of Waving Hearts