Blogger Backgrounds

Followers

Friday, January 14, 2011

IkAn KeLi

SALAM n gud evening yg da msuk nite..haha

tetibe totally mood nk bceloteh psl IKAN KELI..
ni sume sbb pngaruh ikan keli yang semakin kuat melanda institusi aku..
xtwula either institusi or state yg aku stay rite n0w ( a.k.a TERENGGANU )
seum0 hdup aku menetap di ngeri JOHOR,
xpena lagi mkn ikan keli.
mak pulak xpena masak apetah lagi nk mmbeli ikan tersebut.
pena suatu ketika di waktu dan mase yang aku da lupe,
tyme jln2 kt pasr mlm,
aku tanye mama..
" ikan ape tu ma?"
ikan keli...( smbil mmbuat muke geli2) apelah mk aku ni...
short n cut da story lah,
1 fmly mmg xsuke dgr name ikan ni..

ikan keli tgh hari td...nyum3....:)


TAPI...
 skrg...start aku stay tganu, ikan keli jela yg ade jual kt cafe..
yg lain sume berasaskan ayam n telor...
nk xnk kene la copet protein dr ikn keli trsebut..
1 day, aku saje cube2 nk try..
try2 punye try,
smpi tahap hari2 nk amik  lauk tu...
dasyat btul la penangan ikan keli kt ganu ni..


ble blik uma, nk je ckp ng mak suh masak..
tp comfirm mk xnk masak...~ sob3....:(
huhu....so, ilangkn ketagih kt cny jela...
korg jgn "uwek2" taw...
nt klw da try, trus berabok speaking ganu...
sayela ckp aku ni...hahahaha....

MOOD : NK MKN IKAN KELi... :))))))

3 comments:

  1. ait..baru 1st time ke mkn keli..ikan paling sedap nie...slps ikan patin..(bg sy lah)haha

    ReplyDelete
  2. first time kt tganu ni la...
    slame ni xpena mkn pn..
    tula...dduk tganu sume ckp sdp...
    bile balik joho, sebut je ikan keli sume xnk layan...

    ReplyDelete
  3. ya...dah makan ikan keli tu..apakat mai tgk blog ikan keli...lagi 1001 cerita ttg keli dok ada....mai2 singgah nooo.... :)

    ReplyDelete

 
Trail Of Waving Hearts