Blogger Backgrounds

Followers

Tuesday, December 3, 2013

Salam Rindu


Sejuk malam buat hati ini terselimut rasa rindu padanya
terdiam aku seorang diri
membayang dia bertandang menemani

Betapa rindunya aku...


Baru saja mulut melemparkan kata-kata 
mungkin pedih
mungkin terkesan di dalamnya
namun 1001 makna yang aku siratkan
dalam gurau ada ingatan
tidak sepatutnya aku katakan sedemikian
kerana aku sedar
aku bukan siapa-siapa
tapi hati yang penuh rasa cinta kasih dan sayang
melayakkan aku menghamburkan rasa hati dan perasaan

dalam kemarahan
tidak aku lupa berbisik pada diri sendiri
cinta dan kesetiaan teruji ketika jarak dan waktu memisahkan
hanya KEPERCAYAAN yang mampu mempertahankan

maafkan aku, saat berbicara terkadang menyakitkan
kalau boleh, ingin saja aku tatang
Bagai menjaga permata intan ketika dicanai
mana mungkin nak diracik hati yang selama ini aku jaga
maafkan aku.
niat dihati hanya mahu memperbetul keadaan
dari jauh
jujur dari ceruk hati


mana mungkin pungguk tidak rindukan bulan?

Berjarak serasa hilang, bercerai serasa mati
kini aku retak pertujuh

laksana jentayu menantikan hujan.



12.12 pagi
nukilan rindu
karya asli Bumi Malaysia.


No comments:

Post a Comment

 
Trail Of Waving Hearts